onsdag 8. august 2012

Min Dalia hage


Dalia  ( Georginer ) er min favoritt om sommeren , og de må æ ha  i hagen min hvert år


de blomstrer jo hele sommeren , helt til frosten kommer og lyser opp i hagen med alle sine forskjellige farger


de siste dagene er de fleste sprunget ut, har 3 stykker igjen som ennu ikke har kommet i blomst


b.annet Marit Georginen , roten som æ fikk sendt av frumarit , den står i knopp og spretter nok ut i blomst


om ikke så lenge


æ har ikke brydd mæ med og huske navnet til disse Daliaene


for det syns æ ikke e så viktig, har navnene liggende inne i drivhuset


det viktiske for mæ e og nyte disse skjønnhetene




 syns de er så utrulig flotte og se på



Noen har æ plantet i krukker og plasert rundt omkring


og andre har æ plantet i bedene mine


innsektene besøker disse  blomstrene mye


Det var alt for denne gang ha en fin kveld alle sammen :O)


9 kommentarer:

  1. Så flotte de var alle sammen! Jeg likte spesielt godt den øverste. Har du noe navn på den?
    Ha en fin kveld :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den heter Park Prinsess, Marit :) Den er nydelig.

      Slett
  2. Det var litt av ett galleri ,så flotte de er.
    Det er artig at Marit georgina trives hos deg også Lisbeth.
    Ha en fin dag , Maritklem.

    SvarSlett
  3. Disse har jeg faktisk aldri prøvd, men skjønner godt du nyter synet av dem, de var direkte vakre!
    Ha en fin dag, klem;)

    SvarSlett
  4. Nydelige blomster :) Georginene er noen skikkelige fargeklatter i hagen.

    SvarSlett
  5. Beautiful photographs, beautiful flowers, sensational flowers. I am greeting

    SvarSlett
  6. Masse nydelige Dahliaer, jeg har helt dilla på dem. Utvalget ditt er jo formidabelt :)
    Ha en finfin kveld.

    SvarSlett
  7. Hei og takk for koselig kommentar. Forstår du må være Dahliaekspert, for dette var aldeles nydelige farger! Skulle ønske jeg var like flink. De er jo veldig fine å plukke inn i vaser også. Takk for titten :) Klem fra Unn.

    SvarSlett
  8. Så mange flotte georginer du har! Enig med deg i at de er et must i hagen. Jeg har også plantet mine både i krukker og i bed. Jeg sår hvert år, og det blir mange, flere enn jeg har krukker til :) Ergo må noen bo i bed! Mine har såvidt begynt blomstringen, og jeg gleder meg til de starter for fullt!
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett