tirsdag 15. oktober 2013



Idag har vi skikkelig ruskevær her i nord, storm og årets første snefiller som daler ned.
Ser på facebook at det er kommet masse sne flere steder her i nord, men heldigvis smelter de små snefillene  når de treffer bakken her hos mæ , men snøen ligger langt nedover fjellsdene her.



Vi skulle kjøre til Harstad på sykebesøk idag, men ei av de to bruene som vi måtte over var stengt p.g.a. vinden, så da måtte vi bli hjemme.



Små fuglene slåss om maten ,mens røret svaier i vinden,
Kom dæ vekk det er min mat !! ! sier de til hverandre


før de blei enige om at det var nok mat til begge to  .:O)


har flere kjøttmeiser på foringsplassen som har svulser enten i brøstet , nakken


og denne ved vingen sin, skjønner ikke koffer de er slik iår, og det er bare kjøttmeiser æ ser som har dette.

Låner dette bilde fra Narvik før og nå på facebook,
 bilde blei tatt for et par dager sia og viser høst over Narvik by og Ofotenfjorden
vi bor 3 mil sør fra byen.


Ha en fin Tirsdag.

 



4 kommentarer:

  1. Hei Lisbeth.
    Jeg så på nyhetene at det var ruskevær i nord, det kommer alltid litt overraskende hvert år.

    Så rart med svulstene på meisen, det hadde vært interessant og vist hvorfor.
    Fine bilder av snøkledde fjell og fra foringplassen din.

    God kveld fra meg.

    SvarSlett
  2. Hei igjen.
    Vet du jeg ville meldt fra til kommunen om meisen med svulstene, kanskje de vil ha opplysninger om sånt.
    Det kan jo være flere som har oppservert det og at de vil kartlegge det.
    Ikke vet jeg bare ett tips.

    Marit.

    SvarSlett
  3. Det er på dager som dette, med skikkelig ruskevær, jeg virkelig savner Andøya :)
    Det med svulst på meisene høres ikke godt ut - må jo være noe det får i seg, eller på seg.

    Nyt været.
    :) Inger

    SvarSlett
  4. Så snill du er med småfuglene. Vi har ikke begynt å mate enda, men må kanskje hive oss rundt. Fine bilder=) Vibeke

    SvarSlett