torsdag 31. oktober 2013




18 Oktober fikk vi masse sne 
og idag 31 Oktober er all snøen borte 

Æ ruslet nu rundt i hagen min i formiddag, 
samme turen som æ må vær dag , 
må liksom gå rundt og kikke i alle blomsterbed
selv om hagesesongen er over nu


og i et av bedene lå det en stor tulipan løk oppå bakken


 det har skjedd før og at æ måtte sette løkene ned i jorda igjen, 
etter at de på en mystisk måte var kommet opp av jorda


 æ mistenker at dette er synderen, 
for æ har sett henne gå rundt i bedene mine



Syrin buska mi står full av fargede blader på sæ


Røslingen min pynter fint opp ved trappa


Blankmispelen står full av bær og røde blader


I morra  er vi  kommet til 1.November
 og jula nermer sæ med stormskritt.


I går pakket æ inn alle julegavene æ har kjøpt,
syns det er greit og være ferdig tidlig med det.

 Er dere begynt og tenke på jula ??








8 kommentarer:

  1. Er du ferdig med julegavene allerede ?! - så deilig , jeg er nettopp begynt og trodde jeg var tidlig ute, he he. Det siste bilde var jo nydelig, nesten som et julekort :)

    SvarSlett
  2. Synes det er trist når høsten er over. Synes vinteren blir så lang......brrr. Ikke glad i kulda lenger....bare plunder;-)) Fine bilder av høst hos deg...
    God helg!
    Klem Ingun

    SvarSlett
  3. Hei hopp, så mange årstider på en gang, bra vintersnøen la seg:) Nå har huset sovnet, her må de holde seg inne på Halloween, vi kjøper og lager det skummelt og kjekt her inne, liker ikke denne ferdselene på dørene, nei:) God natta fra MArianne:)

    SvarSlett
  4. Heisann!

    Jeg har bestilt Den hemmelige hagen" hos Adlibris på nettet. Alle kan det ;:OD). Merkelig at jeg ikke hadde hørt om den boka før! Aldri for seint. Var og hørte på Ingvar Ambjørnsen på onsdag i Det kvindelige læseselskabet. Ble helt fortapt i historien til barnebøkene hans, så nå skal jeg hente et signert eksemplar i bokhandelen litt senere i dag. Har undervisningsfri på fredager. Skal bli fint å lese høyt for Saga.
    Så smart å være ferdig med mange julegaver allerede. Her står fødselsdagene i kø på høsten, så det må i hus først!
    Håper sommerenvarmen varer enda en tid her sør sjøl om jeg vet snøen lyser opp!
    Ha go´ukeslutt !

    SvarSlett
  5. Eg som trudde at det var eg og butikkane som kom tidleg i julemodus, du er der tydelegvis du og som alt har pakka julegåver. I dag har eg laga lammerull, det er eit av jula sine høgdepunkt når den kjem på frukostbordet. God helg!

    SvarSlett
  6. Oj.........eg har ikkje tenkt jul enda......men det blir nok i år også :)
    Litt av eit verskifte med snø den eine dagen for så og bli grønt den andre. Slik er vel denne årstida. Her pøøøøøøsregna det. Eg ser din løk har komt opp av jorda, håper mine ikkje rotnar nede i jorda :)
    God helg, frå MarJE.

    SvarSlett
  7. Skiftende vær nå i disse overgangstider. Godt at du ikke får fast dekke med snø ennå:)
    Så for det går...nå raser november frem og snart er det jul:)
    Men jeg liker denne tiden...så mye hygge og kos:)
    God helg:))

    SvarSlett
  8. Fine høstbilder hos deg. Sikkert godt at snøen forsvant igjen!
    Jul............?? Nei, får vente til ut i november.

    God helg!

    SvarSlett