onsdag 18. mai 2011

Det spirer sakte men sikkert her hos mæ.

Det er ikke noe særlig varme her i nord, og det gjør til at det går sakte med blomsterbedene mine, men det skjer noe nytt , sakte, men sikkert , æ e nu bare litt utolmodig av mæ, men  æ koser mæ over forandringene ute hvær dag.

Det dokker nu stadig opp flere tulipaner i bedene mine.

Liljene mine ser ut til og bli kraftige.


Primulene blomstrer ennu.


Margerittene har klart sæ ute.

Tagetene mine er begynt og blomstre.


kornblomst.







Hegga har stått lenge nu med knopper.


Klematis.

Gresset vokser fortes av alt...desverre :O))




 

9 kommentarer:

  1. Hos dig finns det ju massor att njuta av, våren har kommit långt hos dig också. Din clematis lovar gott, blommor om inte allt för länge?

    SvarSlett
  2. Synes du er kommet langt på vei! Tulipanene slår seg snart ut :)

    Mine viser ikke stengel ennå, men de kommer :).

    Har ikke kornblomster i år, men hadde i fjor. De var kjempefine og blomstret villig langt utover. Går bare så som så med mine frøplanter (eller jentas). Hun sådde frøblandet og jeg kjenner meg veldig nyskjerrig på hva som er på tur. Tror jeg må lage ett hjelp-innlegg :)

    SvarSlett
  3. Synes det ser veldig bra ut! Jer i Oslo går det nesten for fort - noen av tulipanene er allerede over, mens andre er på vei... Rohdodendron er i ferd med å blomstre, og jeg er litt bekymret for at jeg skal miste den - Det er hektiske dager i mai...
    Nyt våren - og lykke til med gressklipperen :-)
    Hilde

    SvarSlett
  4. Har du knopper på klematisen din det må vel være tidlig.
    Gress og ugress lar seg ikke be to ganger ,jeg må ut og klippe litt gress i dag men det får bli dagens trim.
    Det er jo så mye fint som er i blomst hos deg så det er nok ikke så mye senere der oppe i nord.
    Ha en fin dag Lisbeht, Marit.

    SvarSlett
  5. Takk for koselig kommentar på bloggen min.
    Ja, det er mye glede i å drømme også.
    Så fin blogg du har, kommer tilbake.
    Legger meg til:-)
    Hilsen Merete

    SvarSlett
  6. Ååå kor det blomstre hos dæ:)margerittene som æ fikk hos dæ står å i full blomst, koselig å følge med dæm.syns det er litt kjølige netter enda så æ tar dæm innomhus da.Nyt dagen,melde regn å det treng naturen.Deilig vårregn..

    SvarSlett
  7. vilka fina blommor:)grönt o fint.Jag börjar längta till sommaren/kramar

    SvarSlett
  8. God helg til deg også og lykke til med konfirmanten Marit.

    SvarSlett
  9. Hei!
    Ja,du har mye å glede deg til!Det er jo moro å kunne følge med i knopp-perioden!Som også andre søringer kommenterer,så kom våren og for-sommeren altfor brått her...Klematisen er så vidt krøpet opp av jorda her....

    Klem fra Torbjørg

    SvarSlett