onsdag 8. januar 2014

Ka skal man si om denne vinteren


  

Det spretter opp mere og mere fra blomsterbedene mine , 
vi er 8 januar og æ bor i Nord Norge !!!



Stakkars blomster og løker nu når det er meldt kaldere vær mot helgen


 og vi som ikke har noe sne her som plantene kan gjømme sæ under.
Mariklokkene er begynt og vokse her




Skulle nesten tro vi var i April når man ser sæ rundt her



sia æ fikk sånn vår følelse måtte æ innom drivhuset mitt
 og se på alle frøposan som æ har der


æ har vanndunker stående der inne fra ifjord med vann i , 
og vannet er ikke frosset og det sier bare hvor 
mildt vi har hatt det denne vinteren
og æ har ingen varme stående på der.


det er tomt i drivhuset mitt nu, og æ glær mæ til og sette igang med frø såinga og få jord under neglene og gå inn der hvær morra og prate med frøan som begynner og spire mere og mere for vær dag 

Det e Lykke :0))


7 kommentarer:

  1. Hei hei. Det ble en ny blogg isteden for. For se om det gir litt blogglyst… Og stor lyst til å gå ut å ta noen bilder :O) håper jeg. Det ser så koselig ut med drivhus, men grønne fingrer har jeg ikke, og ikke helt tålmodighet heller. Men jeg skjønner at folk syntes det er gøy :O) Nå tror jeg du kan få lagt deg til hos meg. Jeg sletta hele den derre google + greia, jeg. Skønnte meg ikke helt på den.
    Ha en strålende dag, klem

    SvarSlett
  2. Ja,det er vel en engelsk vinter vi har fått iår...men jeg sier det er bare å nyte det,for vi får vel nok av både snø og kulde etterhvert...
    Herlig bilder fra veksthuset ditt:)
    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  3. Får håpe det ikke blir så kaldt seinere heller - at vinteren blir engelsk, som Inger Marie sier, hele tida :-). God kveld!

    SvarSlett
  4. Ja, det er nesten ikke til å tro, og spesielt rart at det er sånn hos deg som bor så langt nord i landet.
    Koselig å se alle frøposene dine :)

    SvarSlett
  5. Jeg håper at vineren kommer snart jeg... Gleder meg til å høre snøen knirke under skoene og kjenne varmen fra vedovnen bre seg i huset. Glede meg over varme strikkvotter og skjerf mens kulda biter i kinnen, mens jeg aker med ungene mine :-) Tvi tvi for at han kommer snart med nok snø til å glede noen og enhver... Hilde

    SvarSlett
  6. Fine bilder men er vinteren kommer snart og varer til juni. Det er kjedelig. Håper på det beste. Flotte bilder.....

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper ikke vinteren blir og vare helt til Juni :p

      Slett