tirsdag 5. mars 2013







Nu har æ sittet ute i drivhuset sia lørdag og sådd frø som skal pynte opp i hagen min


Klarte ikke og la være i år heller, trur det blir alt for mye prikling igjen, for æ sådde mere enn æ skulle, men nu i ettermiddag sa til mæ sjøl STOPP LISBETH , for det kommer til og bli rimelig fult her inne når alt dette skal prikles.

Man lærer aldri !!!

Men det fins jo så utrulig mye fint i sommerblomster og man vill så gjære ha alle frøpakkene i hagen.

Men nu er det stopp her, skal bare få ned Dalia løkan , så æ æ ferdig til priklinga skal begynne.


Ha en fin Tirsdag.





7 kommentarer:

  1. Nei, det er nesten rart hvor fort en glemmer hvor mye jobb det er å prikle. Godt at du har stoppet nå da med å så :-)

    Lykke til!

    SvarSlett
  2. He he jeg kjenner meg så godt igjen, men det er jo noen måneder til før vi kan plante og så ute så det er fint og ha litt å pusle med nå fremover.

    Akeleier spirer vist best hvis de får en kuldeperiode, men jeg har fått de til med inne-sådd også.
    Akeleiene frør seg selv og spirer jo overalt hver vår ute i hagen her hos meg.
    Du lykkes sikkert uansett.

    Ha en fin kveld Lisbeth, Maritklem.

    SvarSlett
  3. Oh, det er jo så gøy når det spirer og gror, vet eksakt hvordan det er, litt til og bare den og, og... så er det fullt. I år har jeg virkelig prøvd å huske på at det faktisk før årets frøsåing er fullt i hagen! Men man klarer like vel ikke helt la være,(og selv tror jeg bestandig jeg bor i syden ;)
    Så fint ditt veksthus ser ut, har du bygget det mot en vegg?
    p.s. Konnerud, Drammen....

    SvarSlett
  4. Hihi:-) ja det blir mye prikling men du får så mye glede igjen av det! Så gøy med drivhus det ønsker jeg meg og!
    ha en fin kvekd. klem

    SvarSlett
  5. Mye prikling...ja en lærer aldri..hi,hi:)
    Men såing og rote med jorden...det er jo det som gir så mye glede..og tenk alle blomstene vi kan lukte på til sommeren:))

    SvarSlett
  6. Hihi, er rart med det - glemmer slikt fra år til år ;)
    Koselig pirk, da ;-)

    Ha en fin onsdag!
    Varme klemmer

    SvarSlett
  7. Er ikke oversåing et velkjent og vårlig fenomen? Litt sjarmerende tilogmed ;)

    SvarSlett