fredag 27. januar 2012

Helg med nye blomstrer i hus ;O)


Vi våknet til nok en strålende dag,  - 0 og litt mindre vind enn igår


vi har ikke mye sne  her,


så idag  fikk æ sonn vår modus at æ måtte la 2 buketter tulipaner få bli med mæ hjem,






og 2 orkideer


kosta bare 49 kr. på rema


nydeig St. Paulia, hvit med rosa skjær i kantene



denne søte primulaen måtte også bli med


og denne calatheaen var så grønn og frodig


og denne fikenplanten blei det også kjøp av





Så nu vil æ bare ønske alle blogg vennene mine en riktig god helg, og tusen takk for alle de koselige kommetarene dere legger igjen her, det setter æ veldig stor pris på  <;O))

9 kommentarer:

  1. Ja da kan helgen komme med så mange fine blomster i hus , Primulan er så søt men jeg glemmer å sette den kjølig på kvelden så den blir fort litt tusp hos meg.
    Orkiden er jeg bedre venn med , vi snakker samme språk he he.
    Det første bilde ditt er knallbra i mine øyne Lisbeth , det blir så fin dybde i bilde med bjørka i forgrunnen .

    Ha en blomsterfin Helg og klem fra meg.

    SvarSlett
  2. Ingen helg uten friske blomster:)
    Nydelige bilder du viser av vakker natur og blomster!
    Ønsker deg en fin helg, Hanne

    SvarSlett
  3. Smukke blomster.
    Her har vi fået sne sidste nat, så alt var hvidt til morgen.

    SvarSlett
  4. Nydelege blomster og planter:)So fargerikt og vårleg...

    Ønsker deg ei fin helg.

    Klem♥

    SvarSlett
  5. Koselig at man kan titte innom hos hverandre igjen! Så heldig du var som fikk så billig en orkidè! Jeg har mange, de fleste har jeg fått. De jeg har kjøpt selv har kostet 99 kr, og det er vel også billig? Jeg har ikke hjerte til å kaste dem når de ikke blomstrer mer, og så står de i en mørk krok og hviler litt før jeg setter dem i vinduet. Da kommer de med nye blomster. Jeg vanner nesten ikke, gir dem bare en liten skvett en gang i uka. Slik trives de her. Men jeg har hørt om helt andre metoder, og de trives da og. Så jeg tror det finnes mange oppskrifter på å få dem til.

    SvarSlett
  6. Ja du har verkeleg slått til, men så er det jo og tida for å få inn noke friskt og fargerikt no når jula er ute og det er mørkt ute. Det øverste biletet viste ein ein veldig flott vinterdag. Eg ser at eg har litt meir snø enn deg, men lite her og. God helg!

    SvarSlett
  7. Nydelige blomster. En liten rosa har blitt med meg hjem på helgas innkjøpsrunde i morges. Nå er det lett snø i lufta og huset ser ut som det trengs litt omtanke etter en hektisk uke. Husbond på jobb og gutta på trening, så nå skal blomster på bordet og ryddevirvelvinden komme igang. Ha en fin helg !

    SvarSlett
  8. Åå, så mange fine blomstrer:-) Tror jeg må kjøpe tulipaner i dag, gir slik vårlig stemning...:-)
    Ha en fin dag:-)

    SvarSlett
  9. Ser ut som dere har det fint ja:O) Hadde også litt vår stemning i forrige uke, hadde nesten lyst til å sette ut hagemøblene. Men nå er det kommet litt snø, så nå minner det veldig om vinter her. Men blomster er det alltid koselig å ha i heimen. Ha en fin helg, klem

    SvarSlett