lørdag 26. februar 2011

Helg og såingen av frø er begynt :)


Drivhuset ble ferdig i går, og æ e kjempefornøyd med resultatet , det eneste æ oppdaga, var at arbeidsbenken ble for lav, sia gulvet ble oppbygd, så det blir løftet etter helga.

Hyllene rundt golvet ble kjempefin og sette de store blomsterpottene på, der får løkene masse lys og varme.

Hadde noen esker med torvbrikker liggende som æ la i bløt, til dagens såing.


Man ser her at benken er for lav.


Fikk sådd 4 sorter idag, fortsetter jobben imorra.




Idag har det regnet i bøtter og spann og vi har hatt 7 varmegrader, så nesten all sneen er forduftet.


Bare litt is igjen på rundt huset.




Konglene ligger strødd under den store furua ved trappa.


3 kommentarer:

  1. Så artig at du er igang med såingen. Gleder meg til å se fremdriften :).

    Det har regnet mye her også, i tillegg til kreftig vind. Har tint voldsomt, og flere steder ligger det bart. Er ikke helt fornøyd med det siden det ennå er lenge igjen til våren. Håper det kommer ny snø og isolerer før frosten setter inn igjen..

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  2. Hei, no har eg vore på besøk i hagen og drivhuset sett på hestane og dei andre dyra dine. Du har ein allsidig blogg som tyder på mange gjeremål. Eg fekk godfølelse når eg så drivhusbileta dine, eg ser fram til at dagane vert litt lengre, då flyttar eg dei staudene som eg har sådd inne ut.
    Det er så flott å ta bilde etter som våren kjem, eller alle årstider for den del, det er så kjekt å sjå attende på frå år til år. Eg kjem nok på besøk på bloggen din seinare og.

    SvarSlett
  3. Takk for trivelige kommentarer ;O)

    SvarSlett