søndag 19. mars 2017


Vi har et veldig vekslende vær, sol, sne , regn , 
en dag er all sne borte , 
for så neste dag så er det hvitt igjen.


Men æ tilbringer mye tid i drivhuset, 
nu har æ starta med priklinga av noen planter



æ har blanda  noen lave blomster sorter


og sådd i 2 gamle kaffekjeler , blir fint når de blomstrer,
har gjort dette tidligere år :)

 Tempraturen holder sæ fin på dagtid


og takluka går opp  vis det blir for varmt
nattestid ligger det rundt 9-10 g her inne.




På trappa utenfor drivhuset har æ laga litt vår



Pusi er litt nyskjerrig på blomstrene


det henner ho kommer inn i drivhuset og undersøker litt


Men Molly er så happy når ho er ilamme mæ her inne, 


står ho i vinduet og ser på fuglene og ekornet ute


så legger ho sæ ned og sover litt, 
 mens æ stuller med mitt her inne :)




Georgine løkene så ikke bra ut da æ tok de opp fra kjelleren i februa.
men æ planta ned 4 stk og kasta noen, trudde alle var død,
men i går så æ at det begynte  og spire i ei av krukkene,
så da får æ vente litt for og se at de andre og kommer opp.





 Ha en fin søndag alle sammen :O)


4 kommentarer:

  1. Jeg har ikke begynt i drivhuset enda, for det er for kaldt om natten her. Koselig å ha besøk i drivhuset av dyra dine :)
    Vakre bilder!
    Ha en fin søndag, Lisbeth :)

    SvarSlett
  2. Så koselig du har det i veksthuset og Molly som også koser seg der inne:)
    Godt å holde på med frø og småplanter mens vi venter på våren:)
    Ha en fin søndag:)

    SvarSlett
  3. Drivhus er bare helt nødvendig for oss vårglade. For deg der nord må det være ekstra godt når det er så mye snø rundt dørene. Ønsker deg en herlig vår.

    SvarSlett
  4. Hallo på deg Lisbeth.
    Så fint med de gamle kaffekannene jeg gleder meg til å se de med blomster i.
    Dere har hatt mye dårlig vær den siste uken ser jeg,
    det er godt du kan gå inn i det flotte drivhuset ditt.
    Hils Molly med en klem fra meg da å ha en fin kveld.

    SvarSlett