fredag 25. april 2014

Rampete Høns



Det er ikke bare bare og ha frittgående høner gående rundt omkring på gården


for nu har de lagt sin elsk på og være i blomsterbedene mine
 og grave opp løk og andre vekster som er på tur oppover
så æ må passe på dem når de går løse ute, og jage dem bort, 
ellers kommer det til og være høns i blomsterbedene mine iår og ikke noen blomster :p


Se her kor de ødelegger vis æ ikke passer på,
heldigvis har de lagt sin elsk i det bedet som ikke er kommet så langt,
for her i dette bedet har tela ligget lengst,
men i de andre blomsterbedene kommer forskjellige løkblomster og stauder opp



Her i Nord har vi ikke den blomstrende flora i hagene våre enda,
 slik som dere blogg venner har sørpå
for vi har jo ikke hatt noen varme her ennu,
men valmuene er nu blitt litt store hos mæ,
 og setter nok blomsterknopper snart



Hanekammen  er kommet opp




Riddersporene ser kraftige ut



Tullipanene er ikke kommet så langt enda


men disse småe søte små løkblomstrene mine blomstrer nu, 
er ikke sikker på ka de heter.



Primulaene står med blomsterknopper , 
så vi er nu på rett vei med våren her i nord :)


Vi har hatt noen fine dager i det siste, slik var det hos oss Onsdag kveld
Nydelig !!


Ha ei fin helg alle sammen 


8 kommentarer:

  1. Hei. De små blå løkblomstene tror jeg er Chilla. Finnes i hvitt også. Jeg har noen av hver. Dere ligger ikke veldig langt etter her jeg bor. Riddersporene er bare litt større....

    SvarSlett
  2. Hehe det var noen rampehøner ja, du får legge noen kvister og pinner i beda så det ikke blir så lett å komme til.
    Jeg må gjøre det så ikke Åsemor bruker mine kasser og bed som do og graver opp alt som er ny-sådd.

    Jeg ser blomstene dine er godt i gang, om noen uker når varmen har kommet nordover jevner det seg ut ser jeg hvert år.

    Ha en fin lørdag og klem fra Marit.

    SvarSlett
  3. Det høyrest veldig idyllisk med frittgåande høns, men det har nok sine minus og ettersom eg forstår. Det er no noken veldig flotte høns du har, nesten utruleg at dei får gå såpass i fred for hauk og rev. Men ikkje betre eg hugsar så har du ofra noken der og. Det livnar i beda din og ser eg, og brått er det full vår hjå deg og. Ha ei god helg!

    SvarSlett
  4. Ha, ha, rampete høns=) Jeg har også lyst på høns i hagen, men jeg tror ikke de egner seg så godt i byen, og det er ikke sikkert naboene vil sette pris på dem!!! God helg til dere=) Vibeke

    SvarSlett
  5. Hihi, artig med rampehøner ja....jeg har litt av de samme problemene med min 15 høns....de har funnet seg 2 bed som de graver som besatt i....så jeg holder på å legge duk med enten bark eller sand i, men de koser seg der også...men plantene får da stå i fred....ha en fin kveld....

    SvarSlett
  6. Hi,hi...ja høns kan være rampete de...og du får luftet jorden i bedene dine:)
    Jeg ser dere har det kjølig nordpå...håper dere snart får litt av vår varme:)
    Fantastisk det siste bildet!!!

    SvarSlett
  7. Fine rampehøns,du klarer sikker ikke å bli så veldig sinte på dem der de gjør ugagn ;o)

    SvarSlett
  8. God første mai til deg også Lisbeth, vi bor i samme lange land og det gjør det så spennende å blogge og se hvordan vær og hvordan vår og sommer er så forskjellige.
    Klem fra Marit.

    SvarSlett