lørdag 1. mars 2014


Idag gikk æ og  Remy og begge hundene en lang tur opp til sætran,
 Det var masse is på elva , men elva var også åpen flere plasser .

Som regel når æ e ute på tur, så er det æ som går med fotoapparatet og tar bilder,
 men idag var det Remy og da blir det ho mor sjøl som blir fotografert under turen 
og æ e ikke så glad i og bli fotografert, men bestemte mæ for og vise dokker bildan



Det var endel is enda på veien oppover og det vises godt her kor forsiktig æ går 
for æ e livredd for og falle





æ har isbrodder på skoene om vinteren når æ e ute og går, 
viss ikke æ hadde hatt det, så hadde æ nok vært både gul og blå 


Merkelig vinter vi har iår, grønn skog og ingen sne her 
og idag e vi kommet til 1. mars som også er den første vår dagen


bekkene var åpne og vannet klukket og sildret


etter en 20 minutters gåing kom vi frem til postkassa og familie sætra 
og derfra gikk vi videre innover

 vi passerte et parti inn i skogen hvor det lå litt sne og hvor det sto mange fine edelgraner



Vi skulle gå til Lingren sætra og dit måtte vi gå opp en lang bakke  med dårlig vei


nesten oppe her 


og æ trasker videre, det er så deilig og være ute i naturen og gå tur



og når vi endelig var kommet opp den lange bakken ..
måtte vi gå ned i denne lange bratte bakken med dårlig vei 
så her gikk det opp og ned og det kjentes godt i lårmusklaturen


her har det tydeligvis vært en sæterstue en gang, nu e det bare ruiner igjen


og her kom vi til Lingrensætra som var målet for turen, og etter en stund 
gikk samme bakker opp og ned  tilbake  

vi hadde en kjempefin tur men det var godt og
 komme ned fra de bratte bakkan med  dårlig vei



Da vi kom ned til en gapahuk med benker og bord ved elva,
 var det godt og sitte der og slappe av noen minutte før vi trasket videre hjemover.


nydelig var det ute idag, lettskya med 4-5 varmegrader


Håper dokker likte turen min i dag

Ha e fin helg 










9 kommentarer:

  1. Hei Lisbeth :) For en flott tur det må ha vært og så hyggelig å se bilder av deg. Jeg er som deg,,,liker meg helst bak kamera, men det er jo hyggelig å være på andre siden innimellom. Flotte bilder fra vakker natur. Takk for titten :)
    Fortsatt fin helg ønskes fra Tone

    SvarSlett
  2. Så spreke dere er, mye oppoverbakker for å komme frem ser jeg.
    Jeg synes det var hyggelig å se bilder av deg, vi som fotograferer er ikke så glad i å bli tatt bilder av sånn er det bare.
    Etter den turen kan du sette deg godt i godstolen, kos deg med alle dine og Pizza.

    Marit.

    SvarSlett
  3. Så flotte bilder både av deg og naturen rundt deg! Det så glatt ut der ja ;-)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. Så koselig med tur=) Så veldig glatt ut et lite stykker, bra dere kom dere gjennom uten blåmerker. Flotte bilder, og koselig å se deg=) Fortsatt god helg til dere=) Vibeke

    SvarSlett
  5. Takk for turen :-) Du har et flott terreng å gå tur i ser jeg. Kjenner meg igjen i å være redd for å ramle på glattisen, brodder er et must. Med noen varmegrader mer nå så kan du nyte vårblomstene i hagen du også.

    New Dawn

    SvarSlett
  6. Takk for en nydelig tur, og så kjekt å se deg da :)
    Våren er komt for fullt her, nyter dagene nå når jeg ser det spirer og gror:)
    Ha en fin uke, klem Hanne

    SvarSlett
  7. Koselige bilder :-). Det ser ut til at du har litt mer vinter enn det vi har hatt her. Jeg kan like snøen, men isen må gjerne holde seg unna. Våger likevel ikke starte med vårarbeid ute. Enda kan det komme frostnetter.

    SvarSlett
  8. Så fin tur dere hadde!
    Et flott sted..og kan tenke meg det er flott her om sommeren:)
    Så det er hos deg...solen er..ja,jeg sukker og syter veldig...men det er vel fort glemt når den endelig kommer:))
    Fin kveld til deg:)

    SvarSlett
  9. Hei og takk for hyggelig kommentar inne hos meg og takk for velkomsthilsen..heheh. Jupps Lene har nok vært borte en stund, men nå er jeg på plass igjen og klar for nye tak i hagen. Ønsker deg en strålende kveld. Klems...

    SvarSlett