søndag 1. september 2013


Idag er vi  kommet til september, skjønner ikke kor sommeren er blitt av, æ syns den er gått alt for fort


Høstens farger er begynnt og vise sæ  frem i det fine været vi har.


Alle skitne potter og brett ble vasket og spylt reint igår

og satt på plass i det drivhuset som æ bruker som lager, 
så nu er det klart til vinterens såing av nye frø


i det andre drivhuset er det spylt og vasket reint og er klar til ny sesong.
her har æ ennu litt tomater og paprika stående


paprikaen ser skikkelig god ut


her har æ en potte med snacks paprika som smaker kjempegodt



Han Trinity er ute og går tur med damene sine hvær dag, hønene er nu endelig begynt og legge egg igjen, etter mamge uker med myting og ingen egg .
Myting er at de skifter fjær , så de kan se bra skabbete under den prosessen.


de elsker og være ute i det fri , og æ bruker og slippe de fri når vi sjøl er ute, for vi har så mye rovfugler og rev  her, at æ tør ikke ha de laus, vis ikke vi sjøl er ute.


Gladiolene mine er endelig kommet i blomst


Syns det er vakre .
 

Ha en fin søndag alle sammen :O)


9 kommentarer:

  1. Ja tenk det er 1 september alt, tiden fly når en har det gøy he he.

    Du har fått unna en kjedelig vaskejobb ser jeg, men det blir så mye artigere å begynne på nytt når det er litt orden i sakene.

    Hønene dine er så fine, jeg tenker de kakler og er fornøyde når de er ute på tur i hagen.

    Nydelige Gladioler, jeg har ikke sett maken.

    God søndag til deg også Lisbeth.

    SvarSlett
  2. Jeg er helt enig, sommeren har gått altfor fort... og nå er det plutselig høst!! Jeg er imponert over hvor effektiv du er til å rydde og vaske. Så langt har ikke jeg tenkt enda!! Må vel begynne å tenke på det etter hvert=) Fin søndagskveld til deg=) Vibeke

    SvarSlett
  3. Så flink du er som har vasket veksthuset..og potter:)
    Paprikaen ser kjempegod ut:)
    September alt...ja en kan lure på hva en har gjort alle disse ukene siden snøen gikk...fort har det iallefall gått,men september er også en fin måned:)
    God kveld til deg:))

    SvarSlett
  4. Oj, kor langt du er komen med reingjeringa etter sommaren. Klar til ein ny sesong :)
    Flott med gladiolus blomstring og dine er rålekre.
    Ha ei fin ny veke.

    SvarSlett
  5. Så flink du er som allerede har gjort klart for neste sesongs såing og planting.

    Herlig at hønene kan få spankulere ute sammen med hanefar. Hadde 20 høner for noen år siden, og de elsket å følge etter meg når jeg gikk for å hente posten - litt av ett syn bortover vegen:)

    :) Inger

    SvarSlett
  6. Heilt einig, det er nokre nydelege gladiolar du har. Eg er og veldig glad i gladiolar, men dei eg sette ned i vår var nok av dårleg kvalitet, for det er berre nokre små stå som har kome opp. Gratulerer med vaska drivhus og potter. Kjekt når alt er reint og ryddig før vinteren set inn.

    SvarSlett
  7. Ja hor har sommeren blitt av....den forsvinner så fort hvert år...., men en koselig tid venter oss fremover også....fine høns og mange flotte planter.....ha en fin uke...

    SvarSlett
  8. Gode billeder.
    Hvor har du dog været flittig.
    Dine høns er fine.
    Din gladiolus på dit sidste billede er bare smuk. Skøn farve. Den måtte gerne stå i min have.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig dag.

    SvarSlett
  9. Herlige gladiolus du har. Mhhh fin paprika.
    Høsten var hurtig her til oss. Regn og kald.
    Helgen vi hadde sommer enda. Men jeg mener
    sommeren kommer en to tre dager tilbake.
    Ha en herlige uke. Hjertelige hilsen fra Viola igjen.

    SvarSlett