mandag 8. juli 2013

Valmuene som blomstrer hos mæ nu



Denne Valmuen er fin, to farget


Her ved brønnen står det mange forskjellige valmuer som æ har lyst og vise dokker



med mange forskjellige farger




en mørk rød og en litt lysere 







dyp rød og mørk lilla og hvit i knopp



disse er lysere lilla



og denne er mørk lilla


   denne aprikosfargede er nydelig, nesten laks farget.







Æ elsker disse Valmuene mine, de blomstrer jo hele tia og pynter opp i bedene med alle sine forskjellige farger .



Her har vi styggevær nu, det blåser og regner og tempraturen har rast nedover , men vi nordlendinger står han av og klager ikke  :Ø)


Ha ei fin ny uke .


5 kommentarer:

  1. Så utrolig mange flotte sorter valmuuer du har. Jeg er henført i valmuer. Har noen sorter som kommer igjen hos meg, men har slitt litt med å få dem til... Nyter synet hos deg!

    SvarSlett
  2. Valmuer er så fine, den to-fargede er nydelig Lisbeth.
    De blomstrer kort og intens så det er vel derfor jeg er så glad i de.
    Det er sjeldent fint og varmt i nord og sør samtidig, men vi har fått noen flotte dager nå.
    God sommeruke til deg også, Maritklem.

    SvarSlett
  3. Hei
    Her var det virkelig mange flotte valmuer. Jeg var litt for hjelpsom i høst, så nå har jeg valmuer rundt omkring alle steder. Kjempe fine blomster er det, så det gjør jo ingen ting.

    Ønsker deg en fin uke. Klem

    SvarSlett
  4. Jammen har du det frodig og fargerikt. Eg har massevis av valmueplanter som står rundt omkring som har sjølvsådd seg, men dei er ikkje komne i blomst endå. Eg såg at du hadde fått med deg Else-kroken hjå Marit.Alt den dama finn på, men eg vart no ørlite stolt.
    Ha det godt, vonar finveret kjem att til både deg og meg snart.

    SvarSlett
  5. Så mange flotte valmuer du har i hagen din! De er så flotte. Håper været er bedre hos deg i dag. Her er det solskinn og fint vær. Det er jeg gled for, fordi her har det vært så mye dårlig vær tidligere i sommer.

    Ha en fin dag uansett vær!

    SvarSlett