fredag 25. november 2011

Stor Flo idag , og advent i huset nu :O)


Huset er vasker og det lyser advent i huset mitt.






Rødt er både advent og jul for mæ, prøvde lilla for et par år sia til advent, men klarte det ikke lenger enn 1 uke, før æ pakka det bort, og tok frem det røde, æ syns lilla advent er fint hos andre, men ikke hos mæ sjøl.


Advents pakkene er levert til ungene og barnebarna, pleier og kjøpe dem en liten ting til 1. advent, syns det e så koselig og gi noe utenom dager man vanligvis gir gaver denne tia.
Det er ikke store ting, noe hobbyting og nissestrømper til barnebarna, og enten en julestjærne eller noe annet til ungene mine, kaller dem ungene, selv om de e voksne :O))


Har ikke merket noe til stormen
 Berit idag, annet enn stor flo ,
håper ho ikke kommer hit inatt,
hater masse vind om natta,
ligger bestandig og bekymre mæ
 for stallen og hestene ,
 vis vinden er ille.:O)


Veien ned til naboan
som bor i fjæra ligg under vann.
De bor til høyre på bilde.


Vannet er nesten oppe ved postkassene


Sjøen skal egentlig være utenfor de buskene dere ser der ute, innenfor pleier æ normalt og rusle tur , og det  skal ikke være vann der, så dere ser hvor stor floa var i formiddag.




Her er veien ned til elva ,
hvor vi pleier og ha santhansbål,
alt er borte og ligg under vann.


Blei litt bekymra for spikerteltet og
campingvogna til Rebekka, floa var nesten oppe der.
Ser litt av taket til høyre og baljen som hun har blomster i til venstre.




I stallen til hestene er det også blitt pyntet til advent idag,
 Sunnybell her, skal ut i løp på søndag,
det e en stund sia sist, så vi er nu litt spente :O)


Ha ei trivelig advent helg alle sammen :O))












8 kommentarer:

  1. Hei! Jeg liker heller ikke lilla, det passer ikke inn. Og vanligvis pynter jeg så tidlig med rødt og da passer det dårlig med lilla oppi alt det røde.
    Flott med rødt hos deg. Dere har ikke fått noe snø dere heller, håper det kommer noe kalt vær snart og litt snø. Så koselig med advents gaver. Ha en fin advents helg, klem

    SvarSlett
  2. Huff så mye vann! Håper ikke stormen treffer! Tenker nå også på hestene. Og vogna. Mye vind med slike vannmengder kan gjøre mye skade.
    Men koselig inne! Måtte smile til det du sier om lilla.. Har røde gardiner og begynte nå å humme til om lilla hadde vært bedre nå i adventen.. Koselig er det nå uansett :)
    Klem og riktig god helg :)

    SvarSlett
  3. Å, så nydelig du har pyntet.
    Jeg må også ha rødt til jul.
    Har hatt lilla lys og servietter i adventstiden, men det blir mest hvitt og sølv her. Nå fikk jeg lyst på røde gardiner igjen. Det var så fint hos deg !
    Så mye vann det var. Håper dere ikke Berit får gjøre noen skade hos dere, ei heller skremme hestene.
    Ha en fin helg.
    Klem:)

    SvarSlett
  4. Så koselig du har pyntet. Her er det ikke mye som minner om advent ennå..
    Lykke til på løpet, og god helg:-)

    SvarSlett
  5. Så koselig du har pyntet!
    Helt nydelig!
    Rødt er julens farge- et must her i heimen! ;)

    Ha en flott adventshelg!

    Klem

    SvarSlett
  6. Så koselig du har pyntet.. Rødt er min farge og...
    Og så fin hest du har...

    ønsker deg en fin helg.
    kerstin

    SvarSlett
  7. Håper du slipper vinden,her har det blåst ganske godt og stor flo.
    Bare lilla lys og duker her i huset ;)
    Får pynte litt i morgen tenker jeg :)
    Ha ei fin helg.

    SvarSlett
  8. Så julefint du har gjort det i heimen , julegardiner , adventstjerne og nyvasket hus
    ,,jeg ble litt misunelig nå kjente jeg,,

    Vi hadde juleselskap med venner i går så jeg har vært litt slapp i dag , jeg er blitt forgammel til å være så sent oppe(men gøy var det)

    Ha en fin helg du også Lisbeth , klem fra Marit.

    SvarSlett