lørdag 19. mars 2011

Priklinga av blomster er begynt ;)


Idag fant æ ut at æ måtte gå ut i drivhuset og begynne med priklinga, selv om været idag

ikke minnet mæ nye om vår , det hagler og sludder.

Da æ hadde prikla  det førtste brettet, så æ galskapen av såinga mi,


Det vistes nesten ikke at æ hadde prikla et brett.


Satt der i over 2 timer idag, og æ va ikke ferdig med det første brettet
Æ e glad æ har 2 drivhus, må nok åpne det andre før æ hadde tenkt, for det begynner og bli rimelig fult allerede.



Ønsker alle en riktig god helg.


20 kommentarer:

  1. ja flott drivhus, blir bra når du ska sette ned blomster utfor vogna mi,te våre :D

    klæm

    SvarSlett
  2. Du er jammen flink ! Ser for meg den flotte blomsterprakten det kommer til å bli! ( selv har jeg planer om å ta en tur på hagesenter og jukse litt...;) )

    SvarSlett
  3. Du er heldig å ha drivhus! Ja, det blir fort veldig mange potter å få plass til under lys... ha en fortsatt fin helg. Her i sør er ennå mye snø, men flott sol og varmegrader idag. Skal sende litt oppover...!

    SvarSlett
  4. Einig, det er når priklinga starta at eg byrjar å lure på kvar eg hadde tankane då eg sådde. Hadde eg no hatt vit til å prikle det eg trur eg har bruk for, men alt vert prikla. Men det er no herleg å komme inn i eit frodig drivhus, og det er no dette eg vil. Vi har og snø enno, i dag har det vore opplett, men i går og i natt snøa det. Kva har du i dei store pottene? God helg!

    SvarSlett
  5. Elsa T,
    I i de store pottene har æ løker, Dalia og småe liljer :)

    SvarSlett
  6. Godt å puske inne med småplanter når været er som du viser. Blir litt vår i hjertet av slikt ;).

    Prikling tar litt tid ja. I fjor sådde jeg alt for mye. Hele poser og for mange sorter. Har liten plass å spre det på, både under driving og ute, så det endte med at jeg ga bort en god del i fjor :).

    I år har jeg planer om å begrense meg. Får se om planen holder :)

    SvarSlett
  7. Åhhh så flott drivhus du har!
    Der ser det ut for at du allerede har jobbet en hel del!
    Enjoy!

    SvarSlett
  8. Ja, en skal tenke seg om når en sår frø, det er helt sikkert. Det spirer ofte mer enn det en tror. God helg til deg også!

    SvarSlett
  9. Så heldig du er som har så flott drivhus!! Vi har et digert falleferdig et...fullt av søppel. Ikke like sjarmerende!!

    Er det i Skjomen Christine med hvit stil bloggen har kjøpt en gammel gård tro?? Prøver bare plassere deg...

    Ha en finfin lørdagskveld!

    SvarSlett
  10. Aase, ja det e rett over fjorden her, Christine har kjøpt den fine eiendommen sin.

    SvarSlett
  11. Så morsomt, da må jeg hilse på deg og når jeg skal besøke Christine, kjær og god blogggvenn som jeg er lei meg for flyttet fra oss!!

    SvarSlett
  12. Så fint drivhus du har. Og morsomt med spiring og prikling av småplanter, men det blir fort trangt om plassen, ja :)
    Her spirer nå tomatene, og de er snart prikleferdig. Artig.

    Fortsatt god helg til deg :)

    SvarSlett
  13. Så deilig å ha drivhus. Eg prøver å få liv i ein del pelargoniaer som har stått i ytterboden i heile vinter. Nå står de på et av gjesterommene og de fineste står på kjøkkenet. Ein del løkar har også komt innenhus. Ute er det fremdeles snø, men i dag har det tina bra så vi håper at våren ikkje er så langt unna. Ha ei flott helg.

    SvarSlett
  14. Så herlig drivhus! Og så moro å ha kommet så godt i gang allerede!

    SvarSlett
  15. Prikle i vei, du ... Husk på at det skal blomster over fjorden denna sommern ;)

    Ser nå anna og i drivhuset ditt som har veldig lyst til å flytte til Mattisheimen ... en grønn, liten trekrakk ;-)

    SvarSlett
  16. Haha, Renate , æ må da ha en krakk og sitte på når blomstran dine skal prikles, så den e min, og ikke din :)

    SvarSlett
  17. Du ligger ikke på latsiden , her blir det mange planter , skal bli artig og følge dem.
    Ha en fin kveld marit.

    SvarSlett
  18. Skulle ønske jeg også hadde et drivhus :o) Blir spennende å se bilder av blomsterprakten etterhvert (for det håper jeg vi får se :o)))

    Må du og dine ha ei fin kommende uke!
    Klæm fra Eva

    SvarSlett
  19. Heisann,
    er bare innom for å ønske deg en vidunderlig uke ;)
    Klem Linn

    SvarSlett
  20. SÅ flink du er!! Og for en flott blogg!!
    Makaløst kost at du vil følge meg - og klart jeg følger deg tilbake! Så mye spennende du bedriver!!
    Må du ha en finfin uke - vi blogges :)
    Klem Lokki

    SvarSlett